Znanstveno-kompetitivni projekti
Učenje u okružju dezinformacija i društvenih sukoba: mladi i nastavnici sukreiraju kurikulum kroz transnacionalni dijalog
O projektu
Osnovni podaci
- Kratki naziv projekta: Co-Constructing Curriculum in Conflict (4Cs)
- Glavni istraživač – voditelj projekta: prof. Lee Jerome, Middlesex University (UK)
- Suvoditeljice projekta: dr. sc. Zrinka Ristić Dedić, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, prof. Kathy Bickmore, University of Toronto (OISE)
- Natječaj: Transatlantska platforma za društvene i humanističke znanosti (T-AP 2023), natječaj „Demokracija, upravljanje i povjerenje“
- Financira: Research and Innovation – Arts and Humanities Research Council (Ujedinjeno Kraljevstvo), Hrvatska zaklada za znanost (Hrvatska) i Social Sciences & Humanities Research Council (Kanada)
- Razdoblje provedbe projekta: 1.11.2024. – 31.8.2027.
Opis projekta
Ovim se participativnim kvalitativnim istraživanjem nastoji odgovoriti na rastući jaz između proživljenih iskustava mladih i nastavnih sadržaja i praksi unutar različitih obrazovnih okružja Engleske, Hrvatske i Kanade. U današnjem ubrzano promjenjivom svijetu koji je preplavljen instantnim i često nepouzdanim porukama i informacijama, postojeći pristupi učenja i poučavanju o kontroverznim i osjetljivim društvenim temama nedovoljno su poticajni i nepovezani s prethodnim iskustvima i emocijama učenika, kao i njihovim digitalnim kulturama. Uvjerenja mladih koja su stečena putem globaliziranih digitalnih medija kao i vlastitih lokalnih zajednica često ostaju nepovezana sa službenim školskim kurikulumom koji i dalje naglašava statičnu, univerzalnu bazu znanja temeljenu na jednostranom narativu. Potreba za novim rješenjima neodgodiva je u ozračju porasta online mržnje, dezinformacija, teorija zavjere, polariziranih javnih rasprava, direktnog i strukturalnog nasilja te udaljavanja od demokratskog upravljanja.
U okviru projekta, učenici i nastavnici će imati ulogu suistraživača te će u svojem školskom okružju zajedno s istraživačima pristupiti osmišljavanju novih obrazovnih pristupa koji imaju za cilj potaknuti konstruktivno bavljenje teškim i osjetljivim društvenim temama i medijskim izvorima koje mladi smatraju važnima, pritom uzimajući u obzir ograničenja koja određuju nastavnički rad.
Na početku će biti provedeno kvalitativno istraživanje koje uključuje i određene umjetničke prakse, s ciljem aktiviranja iskustava mladih i nastavnika i poticanja na preispitivanje osjetljivih društvenih problema, kao i mogućnosti (dez)informiranja koji oblikuju učenje i poučavanje u pojedinim zajednica. Zatim će učenici i nastavnici razmjenjivati iskustva i raspravljati sa suistraživačima iz drugih škola u nacionalnom i transnacionalnom okružju, učeći pritom na temelju različitosti u školskom etosu, kurikulumu, političkim kulturama, socijalnim identitetima te obrascima suvremenog i povijesnog nasilja. U konačnici, učenici i nastavnici će sukreirati nove nastavne materijale za bavljenje lokalno relevantnim osjetljivim temama putem informiranog, uključivog i kreativnog angažmana. Ta će pragmatična suradnja dovesti do vrijednih, praktičnih i kontekstualiziranih obrazovnih studija slučaja i transnacionalnog dijaloga, dijeljenog putem interaktivne mrežne stranice. Sve navedeno će istraživačkoj skupini omogućiti razvoj novih principa i primjera obrazovnih modela koji mogu odgovoriti na suvremene izazove demokraciji i miru.