Ostali istraživački i stručni projekti

Raspoloživost srednjoškolskih programa u Hrvatskoj 2013.-2021. (RASPUH): demografija, upisi, kapaciteti, potražnja, interes, intervencije i projekcije

O projektu

Osnovni podaci

  • Akronim: RASPUH
  • Nositelj projekta: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
  • Financijer projekta: MZO
  • Trajanje projekta: 7. 10. 2021. - 30. 6. 2022.

Opis projekta

Projekt je proveden za Ministarstvo znanosti i obrazovanja kao jedna od ranih aktivnosti „Nacionalnog plana oporavka i otpornosti“, a sa svrhom pružanja na dokazima utemeljene podloge za buduću strukturnu reformu srednjeg obrazovanja. Projekt je rezultirao izradom dokumenta „Studija o stanju u području srednjoškolskog obrazovanja u svrhu povećanja obuhvata učenika gimnazijskim programima i smanjivanja broja suficitarnih programa u strukovnome obrazovanju“. Studija se temelji na podacima o kapacitetima i upisima na razini svih programa u svim srednjim školama u razdoblju 2013.-2021., preporukama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) na razini zvanja i županija u istom razdoblju, drugim administrativnim i statističkim izvorima (demografskim i obrazovnim), te na podacima ranije provedenih istraživanja.

Studija obuhvaća pregled  i projekciju demografskih kretanja na točci upisa u srednju školu, desetljetni pregled kretanja upisa, kapaciteta i njihove popunjenosti (uključujući veličinu razrednih odjela), interesa učenika, tranzicija ka visokom obrazovanju, (ne)usklađenosti s potrebama tržišta rada i državnog pedagoškog standarda, te odrednica promjena u okviru promatranog desetljeća. U svim ovim dimenzijama analiza se spušta i na županijsku razinu, gdje pruža uvide s obzirom na temeljne vrste redovnog srednjeg obrazovanja (gimnazijski programi, strukovni s pristupom državnoj maturi i strukovni bez izravnog pristupa državnoj maturi) te četrnaest obrazovnih sektora HKO-a. Studija pruža i uvid u inovacije uvedene tijekom proteklog desetljeća, poput uvođenja programa novog strukovnog kurikuluma, eksperimenta strukovnih gimnazija, uvođenje Regionalnih centara kompetentnosti (RCK), te zakonskih i stipendijskih intervencija vezanih za učenje temeljeno na radu.

Studija o stanju u području srednjoškolskog obrazovanja u svrhu povećanja obuhvata učenika gimnazijskim programima i smanjivanja broja suficitarnih programa u strukovnome obrazovanju

Logotip projekta