Ostali istraživački i stručni projekti

Identitet i tijelo u reklamnim porukama

O projektu

Osnovni podaci

  • Trajanje: 1. 1. 2014. - 31. 12. 2017.

Opis projekta

Reklamne poruke često upotrebljavaju rodne stereotipe i pridonose selektivnoj raznolikosti standardizirane rodne tipologije. Cilj projekta je istražiti društvena uporišta i saturiranost reklama rodnim stereotipima koje se emitiraju u programu odabranih, najgledanijih hrvatskih televizijskih postaja u najgledanijem, prime time terminu. U analizi rodnih stereotipa istražit će se kakvo se tijelo nalazi u centralnom diskursu modernih reklama s aspekta objektifikacije i s aspekta normalizacije tijela, a s obzirom na funkcije i sadržaj reklamnih poruka. Također, istražit će se prisutnost rodne hijerarhije te eventualna prisutnost „utopijskog preokreta“ s obzirom na patrijarhalni obrazac u načinu oblikovanja rodnih uloga.

Istraživanje će biti provedeno u tri etape:

  1. Rad na prikupljanju literature te izradi teorijskog i analitičkog okvira istraživanja. Konzultirat će se dostupna, relevantna literatura u tom području.
  2. Snimanje televizijskih reklama biti će realizirano u suradnji s Agencijom za elektroničke medije (AEM).
  3. Kvalitativna analiza sadržaja programa biti će provedena metodom analize diskursa. Bit će provedena i analiza sekundarnih izvora podataka.

Očekuje se da će istraživanje ukazati na moguće (pozitivne i negativne) manipulacije rodnim identitetima u skladu sa sadržajem rodnih stereotipa. Metode prikupljanja podataka sukladne su metodama korištenima u relevantnim, međunarodnim istraživanjima. Istraživanje će biti upotpunjeno statističkim podacima iz sekundarnih izvora.

Korist projekta: S obzirom na prioritete Nacionalne politike za ravnopravnost spolova 2011. – 2015. sinergija područja kulture i roda navodi se kao jedan od prioritetnih ciljeva. U tom kontekstu posebnu pažnju posvećujemo analizi sadržaja medija radi detekcije učestalosti rodnih stereotipa a sukladno politici suzbijanja rodnih stereotipa i uvođenja rodno osjetljive politike u medije. Također, očekuje se međunarodna diseminacija rezultata, pisanje istraživačkih izvještaja te izravna suradnja s Uredom za ravnopravnost spolova.

Logotip projekta