Lista obavijesti
Student‑reported early‑career STEM teachers’ classroom management, emotional engagement, and students’ interest in subject: a multilevel analysis
Objavljeno: 01.07.2025.

Asistentica i doktorandica Dora Petrović (IDIZ), Paula Pedić Duić i prof. dr. sc. Tea Pavin Ivanec (Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu) autorice su znanstvenoga rada Student reported early career STEM teachers’ classroom management, emotional engagement, and students’ interest in subject: a multilevel analysis. Rad je objavljen u časopisu „European Journal of Psychology of Education”, koji je indeksiran u Q1 u bazi Scopus za područje razvojne psihologije i psihologije obrazovanja (2024).
Sažetak: U ovoj su studiji ispitivane povezanosti između učeničkih procjena upravljanja razredom i emocionalne angažiranosti učitelja u ranoj fazi karijere te interesa učenika za STEM predmete. Ukupno je 918 učenika viših razreda osnovne škole procijenilo upravljanje razredom i emocionalnu angažiranost svojih STEM učitelja u ranoj fazi karijere (N = 56), kao i vlastiti interes za predmet. Podaci su analizirani primjenom dvostruko latentnog višerazinskog modeliranja, s fokusom na testiranje medijacijskog klimatskog efekta. Kao što je i očekivano, u razredima u kojima se učitelje doživljava kao učinkovitije u upravljanju razredom, isti se učitelji percipiraju i kao emocionalno angažiraniji, dok učenici u tim razredima iskazuju veći interes za predmet. Direktni efekt percipiranog upravljanja razredom nije bio značajan, što upućuje na to da bi odnos između percipiranog upravljanja razredom i interesa učenika na razini razreda mogao biti (u potpunosti) objašnjen percipiranom emocionalnom angažiranošću učitelja. Rezultati naglašavaju važnost poticanja samoefikasnosti i emocionalne angažiranosti učitelja u ranoj fazi karijere kako bi se podržala i unaprijedila motivacija učenika za STEM predmete.