Lista obavijesti

Perspektive učenika s potrebama za dodatnom podrškom i njihovih roditelja o podršci učenju tijekom COVID-19 pandemije u Hrvatskoj

Objavljeno: 29.11.2023.

Zrinka Ristić Dedić i Jasmina Ivšac Pavliša autorice su znanstvenog rada „Perspectives of pupils with additional support needs and their parents on the learning support during the COVID-19 pandemic in Croatia”. Rad je objavljen u časopisu “Journal of Research in Special Educational Needs”.

Sažetak: Koncept inkluzivnog obrazovanja ugrađen je u dokumente obrazovne politike u svijetu, ali njegova implementacija za učenike s potrebama za dodatnom podrškom još uvijek predstavlja izazov. Izazovi obrazovanja učenika s potrebama za dodatnom podrškom posebno su porasli tijekom pandemije COVID-19 zbog promjena u organizaciji procesa poučavanja i učenja te pojačanoj potrebi za podrškom. U cilju stjecanja dubinskih uvida u iskustva učenika srednjih škola s potrebama za dodatnom podrškom i njihovih roditelja, provedena je eksplorativna, fenomenološka studija perspektiva učenika i roditelja u hrvatskom obrazovnom sustavu. Provedeni su polustrukturirani razgovori s 12 učenika s individualiziranim obrazovnim programom i s njihovim roditeljima. Podaci su analizirani pomoću refleksivne tematske analize. Određena su i opisana tri profila sudionika koji su se međusobno razlikovali s obzirom na percepciju stabilnosti/ promjene podrške učenju tijekom pandemije. Dominantna perspektiva uključuje percepciju kontinuirano niske podrške učitelja tijekom pandemije, koja proizlazi iz nedovoljnog prepoznavanja potreba učenika, reaktivne pozicije i prebacivanja odgovornosti za školski uspjeh na učenika. Percepcija intenzifikacije roditeljske podrške je opažena kod dijela roditelja i učenika, ali je eksplicitni poziv roditeljima od strane učenika ključan čimbenik u aktivaciji roditeljske podrške.

Rad je dostupan na sljedećoj poveznici.

Tagovi