Lista obavijesti

Gdje teče med i mlijeko?: identiteti i percepcije mladih u Hrvatskoj kao pokretači migracijske želje

Objavljeno: 02.01.2024.

Filip Fila i Marita Grubišić-Čabo autori su rada „The Land of Milk and Honey?: Young Croatians’ Identities and Perceptions as Drivers of Migration Desire” objavljenog u časopisu „Southeastern Europe”, 47 (2-3).

Sažetak: Istražujući slučaj Hrvatske, u radu se propituju mikro pokretači migracijskih želja mladih. Rad je usmjeren na identitet i percepciju vlastite zemlje i Europske unije. Koristeći podatke iz istraživanja ‘Friedrich Ebert Stiftung (FES) Youth Studies Southeast Europe 2018’ hijerarhijskom linearnom regresijom pristupa se glavnom istraživačkom pitanju - igraju li odabrani mikropokretači ulogu u jačini namjere odlaska mladih? U okviru uzorka na kojem je rađeno istraživanje, 32,5% mladih iskazalo je želju za odlaskom, a najveći ih je broj kao glavnu motivaciju naveo poboljšanje standarda života ili bolje zaposlenje. Unatoč tome, rezultati statističke analize općenito pokazuju da spomenuti mikropokretači imaju određenu ulogu. Povjerenje u EU i europski identitet čine se nevažni za odlučivanje mladih o migracijama. Percepcija Hrvatske je, međutim, povezana s njom, na način da veće iskazano povjerenje i veći osjećaj zastupljenosti interesa mladih u nacionalnoj politici smanjuje želju za odlaskom. Isto tako, snažniji nacionalni identitet može djelovati kao inhibitor želje za odlaskom. Uspoređujući EU i Hrvatsku, razlika između njih također je povezana s jačinom namjere odlaska. Mladi ne iskazuju definiranu viziju EU, već je vide kao mjesto gdje je gotovo sve bolje. Nasuprot tome, njihovo je mišljenje o Hrvatskoj nijansiranije, što zaključujemo s obzirom na veće razlike u odgovorima mladih na pitanja koja se odnose na ne-ekonomsko stanje u državi. Ostali čimbenici koji su bili kontrolirani pokazali su statističku povezanost, i to spol, razina obrazovanja, važnost Boga, financijska situacija kućanstava i postojeće transnacionalno iskustvo.

Rad je dostupan na poveznici.

Tagovi