Lista obavijesti

Biti medijski pismen u Hrvatskoj: karakteristike i odabrane dimenzije medijske pismenosti kao društvene prakse

Objavljeno: 09.10.2023.

Dr. sc. Paško Bilić i dr. sc. Marija Brajdić Vuković autori su rada „Being Media Literate in Croatia: Characteristics and Selected Dimensions of Media Literacy as a Social Practice”. Rad je objavljen u časopisu „Revija za sociologiju”, Vol. 53 No. 2.

Medijska pismenost omogućuje građanima sudjelovanje u društvu putem tradicionalnih i digitalnih medija. U radu se koriste teorije društvene prakse, nove studije pismenosti i kritike medijske pismenosti. Primjenom odabranih dimenzija postojećih instrumenata kao što su News media literacy scale i Internet skills survey te originalno razvijenih čestica, medijsku pismenost promatramo kao društvenu praksu kritičkog mišljenja, proizvodnje sadržaja i dimenzije tehničkih vještina. Istraživanje je pokazalo da su oni koji su manje vješti u internetskom pretraživanju manje kritični prema tradicionalnim medijima i digitalnim alatima te su manje uvjereni da mediji trebaju pokrivati pitanja društvene uključivosti. Rad pridonosi operacionalizaciji medijske pismenosti za sociološka istraživanja i boljem razumijevanju medijske pismenosti u općoj populaciji u Hrvatskoj.

Rad je dostupan na poveznici.

Tagovi