Lista obavijesti

Akademska samoefikasnost i strategije učenja kao medijatori odnosa između ličnosti i postignuća učenika osnovnih škola

Objavljeno: 17.06.2022.

Mirta Mornar, Iris Marušić i Josip Šabić autori su znanstvenog rada Academic self-efficacy and learning strategies as mediators of the relation between personality and elementary school students' achievement [Akademska samoefikasnost i strategije učenja kao medijatori odnosa između ličnosti i postignuća učenika osnovnih škola], objavljenog u časopisu „European Journal of Psychology of Education“, indeksiranom u bazi WoSCC u Q2 za područje psihologije obrazovanja (2020.) i u bazi Scopus u Q1 za područje razvojne psihologije i psihologije obrazovanja (2021).

U ovom su radu autori ispitali medijacijsku ulogu akademske samoefikasnosti i motivacijskih strategija učenja u odnosu između ličnosti i postignuća učenika osnovne škole. Podaci su prikupljeni upitnikom koji je primijenjen na uzorku od 511 učenika 8. razreda (14 - 15 godina) osnovnih škola u Hrvatskoj te analizirani pomoću Hayesovog programa PROCESS. Rezultati pokazuju da savjesni učenici imaju bolji školski uspjeh izražen višim prosjekom ocjena, što se djelomično može objasniti njihovom relativno visokom akademskom samoefikasnošću i izbjegavanjem korištenja strategija zaštite samopoštovanja. Nalazi također ukazuju na serijalne medijacijske efekte akademske samoefikasnosti i strategije zaštite samopoštovanja na odnos između savjesnosti i školskog uspjeha. Otvorenost je bila pozitivno povezana s uspjehom, ali samo neizravno, kroz akademsku samoefikasnost. Nadalje, autori su otkrili neizravan učinak ugodnosti na školski uspjeh kroz rjeđu upotrebu strategija usmjerenih na zaštitu samopoštovanja. Neuroticizam i ekstraverzija nisu pokazali izravne ni neizravne učinke na školski uspjeh. Uz to, učenici s višom akademskom samoefikasnošću bili su manje skloni korištenju strategija zaštite samopoštovanja. Međutim, nije bilo učinka akademske samoefikasnosti na strategije poticanja procesa učenja. Ovo istraživanje doprinosi postojećoj literaturi specifičnim ispitivanjem serijalne medijacije akademske samoefikasnosti i strategija učenja u odnosu između ličnosti i školskog uspjeha.

Više: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/1019/.

Tagovi