Lista obavijesti

Angažirani učitelji: Kako motivacija za učiteljsko zanimanje i učiteljske ciljne orijentacije oblikuju njihovu radnu angažiranost?

Objavljeno: 10.11.2025.

Prof. dr. sc. Tea Pavin Ivanec, dr. sc. Iris Marušić i dr. sc. Josip Šabić autori su znanstvenog rada „Engaged teachers: How motivation for the teaching profession and teachers’ goal orientations shape their work engagement?“ Rad je objavljen u časopisu „Educational Psychology“, koji je u bazi Scopus (2024.) indeksiran u prvom kvartilu (Q1).

Sažetak: Novija istraživanja o profesionalnoj dobrobiti i motivaciji učitelja nastoje integrirati različite teorijske okvire kako bi se objasnili različiti obrazovni ishodi. Međutim, nalazi o povezanosti motivacije učitelja i njihovog ponašanja u učionici nisu jednoznačni te uglavnom ne uključuju usporedne perspektive učitelja i učenika, što upućuje na to da su temeljni mehanizmi tog odnosa još uvijek nejasni. Sukladno tome, cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između motivacije za odabir učiteljskog zanimanja i radne angažiranosti učitelja, procijenjene i od strane samih učitelja i od strane njihovih učenika, uz razmatranje potencijalne medijacijske uloge učiteljskih ciljnih orijentacija. Uzorak je obuhvatio 1725 učenika i 109 učitelja razredne nastave na početku karijere. Nalazi višerazinske analize upućuju na važnost pojedinih motiva odabira učiteljskog zanimanja i ciljnih orijentacija za radnu angažiranost učitelja, promatrano iz obje perspektive – učiteljske i učeničke. Dobiveni rezultati doprinose dubljem razumijevanju profesionalne dobrobiti učitelja te nude teorijske i praktične implikacije koje mogu biti osobito relevantne za učitelje na početku karijere.

Članak možete pročitati na poveznici.

Tagovi