U okviru Programa za cjeloživotno učenje – transverzalnog programa kojeg provodi Agencija za mobilnost i EU programe Zrinka Ristić Dedić iz Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja boravila je od 17. do 21. ožujka u Flandriji na studijskom posjetu „Equal opportunities in education through policy and consultation with local stakeholders“. Posjet je organizirao Flemish Department of Education and Training. Sudionici iz Bugarske, Danske, Engleske, Hrvatske Mađarske, Malte, Njemačke i Poljske bili su upoznati s politikom jednakih obrazovnih mogućnosti koja se provodi na lokalnoj razini (u gradovima Gentu, Lokerenu i Sint Niklaasu). Na toj razini djeluju Lokalne platforme za suradnju pri osiguravanju jednakih mogućnosti (LOP-ovi) koje okupljaju različite dionike (ravnatelje, predstavnike školskih odbora, sindikata, socijalnih službi, roditelja, integracijskog ureda, lokalnih udruga koje se bave pitanjima imigranata, siromašnih…) u cilju analiziranja lokalne situacije te raspravljanja i dogovaranja socijalno osjetljive politike upisa učenika u škole, politike potpore učenicima koji dolaze iz nepovoljnog socijalnog okruženja, politike sprječavanja negativnih školskim ponašanja (izostanaka, ispadanja iz sustava), politike suradnje obitelji i škole itd.

Sudionici studijskog posjeta su posjetili nekoliko škola na različitim obrazovnim razinama te su tamo razgovarali o školskim praksama u cilju jačanja jednakih obrazovnih mogućnosti i osiguravanja ravnopravnosti svih učenika u školi. Također su bili ugošćeni od strane voditelja LOP-ova, predstavnika gradova, obrazovnih agencija i ministarstva obrazovanja.

Prema riječima Zrinke Ristić Dedić: “Najdojmljiviji dio studijskog posjeta svakako je bilo sudjelovanje na nastavi u tzv. OKAN razredima koji prihvaćaju djecu koja su tek stigla u Belgiju i ne govore flamanski. Bilo je dirljivo vidjeti s koliko entuzijazma, otvorenosti, empatije i veselja mladi učitelji pristupaju djeci pomažući im u njihovim „prvim koracima“ u novoj zemlji….To su stvarno učitelji sa velikim srcem!—–Također je dragocjeno bilo vidjeti što sve za obrazovanje jednog grada može učiniti zainteresirana lokalna zajednica kad se konstruktivno, ciljano i suradnički koriste svi lokalni resursi. Iz perspektive našeg, još uvijek vrlo centraliziranog obrazovnog sustava te lokalnih vlasti koje su obično zainteresiranije za ličenje zidova i popravak krovova škola nego za kvalitetu obrazovanja i cjelokupnu dobrobit djece koja škole pohađaju, lokalno djelovanje u Gentu izgledalo mi je upravo nevjerojatno!!”

Ravnateljica škole pokazuje torbu s obrazovnim materijalima (slikovnicama, igračkama) kakve dijele siromašnim ili imigrantskim obiteljima za obogaćivanje igre s djecom, u cilju razvijanja jezičnih sposobnosti polaznika škole.
Zrinka Ristić Dedić i učenici jednog OKAN razreda koji su tek stigli u Belgiju.
Prezentacija djelovanja učeničkog vijeća u gradu Sint-Niklaas. Učeničko vijeće je organiziralo aktivnosti koje upozoravaju učitelje na racionalnost korištenja obrazovnih i potrošnih materijala kojeg plaćaju obitelji.
Sudionici studijskog posjeta (bez ZRD koja je preuzela ulogu fotografa) rade na grupnom izvješću sa studijskog posjeta čekajući vlak za povratak u Gent.