hrvatski english |
||||||||||||||||||||||||
Ovi materijali temelje se na radu koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost pod brojem 09.01/404. |
||||||||||||||||||||||||
O projektu
Istraživački tim Obavijesti Literatura Linkovi Kontakt |
OBAVIJESTI
• Prosinac 2015. - Objavljena je knjiga „Koji srednjoškolci namjeravaju studirati? - Pristup visokom obrazovanju i odabir studija“ urednice Branislave Baranović, u izdanju Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Knjiga je temeljena na nalazima istraživačkog projekta „Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija“ te, osim pregleda rezultata, iznosi i preporuke za obrazovne politike usmjerene smanjenju društvenih nejednakosti u obrazovanju. - Okrugli stol pod nazivom „Socijalna dimenzija visokog obrazovanja u Hrvatskoj – izazovi i perspektive“ održan je u srijedu, 2. 12. 2015. godine u Novinarskom domu, Perkovčeva 2, Zagreb. Okrugli stol organizirao je Institut za društvena istraživanja u Zagrebu u suradnji s Uredom za ravnopravnost spolova Vlade RH i Sekcijom za sociologiju obrazovanja Hrvatskog sociološkog društva. Tom su prilikom predstavljeni rezultati istraživanja „Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija“. Cilj okruglog stola bio je da se na temelju rezultata istraživanja rasprave relevantna pitanja ostvarivanja socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Hrvatskoj kako bi se doprinijelo što uspješnijem ostvarivanju jednakosti obrazovnih šansi u visokom obrazovanju, a time i porastu udjela visokoobrazovanog stanovništva u Hrvatskoj. Okruglom stolu su prisustvovali stručnjaci i predstavnici relevantnih institucija u području visokog obrazovanja. Program skupa se može preuzeti na sljedećoj poveznici: Program • Listopad 2015. - 14. listopada 2015. održana je treća radionica projekta u Prehrambeno-tehnološkoj školi u Zagrebu. Sudionici radionice bili su ravnateljica te nastavnici i stručni suradnici Prehrambeno-tehnološke škole koji predaju u sklopu trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih programa. - Druga radionica na temu „Kako škola može pomoći učenicima u donošenju odluke o nastavku školovanja i odabiru studija?“ održana je 05. listopada 2015. u Gimnaziji Velika Gorica. U radu radionice sudjelovali su nastavnici, stručni suradnici i ravnateljica Gimnazije Velika Gorica. • Rujan 2015. - Projektni tim održao je prvu od tri radionice na temu „Kako škola može pomoći učenicima u donošenju odluke o nastavku školovanja i odabiru studija?“. Radionica je održana 30. rujna 2015. u Strojarskoj tehničkoj školi Frana Bošnjakovića u Zagrebu. Sudionici radionice bili su ravnatelj, nastavnici i stručni suradnici Strojarske tehničke škole Frana Bošnjakovića i Elektrotehničke škole Zagreb koji predaju u četverogodišnjim strukovnim programima. - Objavljen je istraživački izvještaj projekta SIPVOOS. Izvještaj možete preuzeti u elektronskom obliku: Tko studira i zašto? - Izvještaj o rezultatima projekta Socijalni identititeti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija - Objavljeni su sažeti nalazi projekta s preporukama. Izvještaj možete preuzeti u elektronskom obliku: policy brief. • Lipanj 2015. Održan sastanak s konzultantima Sastanak je održan u Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu. Sastanku su prisustvovali: Dr. sc. Branislava Baranović (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Prof. dr. sc. Nenad Karajić (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu) Mr. Helena Štimac Radin (Ured za ravnopravnost spolova Vlade Republike Hrvatske) Dr. sc. Ivana Jugović (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Dr. sc. Saša Puzić (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Dr. sc. Iva Košutić (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Olgica Klepač (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu). • Svibanj 2015. Članica projektnog tima, Iva Košutić, obranila je doktorsku disertaciju pod naslovom Kulturni kapital i društveni položaj obitelji kao čimbenici obrazovnih nejednakosti, na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Doktorska radnja izrađena je na osnovi podataka prikupljenih u sklopu projekta HRZZ Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija. • Travanj 2015. Članica projektnog tima, Olgica Klepač, je održala izlaganje na 22. Danima Ramira i Zorana Bujasa, 17. travnja 2015. godine u Zagrebu. Izlaganje pod naslovom Odnos emocionalne vezanosti s lokalnom zajednicom i povezanih konstrukata s obrazovnim očekivanjima je sadržavalo podatke prikupljene u sklopu projekta HRZZ Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija. • Ožujak 2015. Članica projektnog tima, Olgica Klepač, je održala izlaganje na V. nacionalnom kongresu HSD-a Kriza normalnosti - normalnost krize, 19. ožujka 2015. godine u Zagrebu. Izlaganje pod naslovom Rezidencijalno podrijetlo i visokoobrazovni izbori je sadržavalo podatke prikupljene u sklopu projekta HRZZ Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija. • Studeni 2014. Članica projektnog tima, dr.sc. Karin Doolan dala je intervju u kojem opisuje preliminarne nalaze istraživanja projekta HRZZ Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija. Intervju je dostupan na sljedećoj poveznici: Obrazovni sustav reproducira nejednakosti. • Listopad 2014. Članica projektnog tima, Olgica Klepač, je održala izlaganje na znanstvenoj konferenciji Dani Obrazovnih znanosti, 16. listopada 2014. godine u Zagrebu. Izlaganje pod naslovom Procesi izbora vezani uz visoko obrazovanje: kvalitativna analiza intervjua slavonskih maturanata šk. god. 2013./2014. je sadržavalo podatke prikupljene u sklopu projekta HRZZ Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija. • Travanj 2014. Tijekom proljeća 2014. godine obavljeno je glavno projektno istraživanje, koje se sastojalo od primjene anketnog upitnika i provođenja polu-strukturiranih intervjua. Anketno ispitivanje provedeno je na nacionalno reprezentativnom uzorku učenika završnih razreda javnih srednjih škola, prema tipu škole, spolu i regiji. Anketno ispitivanje provedeno je u ukupno 98 srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Konačni uzorak obuhvatio je 2106 maturanata/ica trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih škola te gimnazija. Osim toga, provedeni su i polu-strukturirani intervjui s 24 učenika/ice završnih razreda svih tipova javnih srednjih škola te s 44 studenta/ica svih područja studija i tipova institucija. • Prosinac 2013. Održan sastanak s konzultantima Sastanak je održan u Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu. Sastanku su prisustvovali: Dr. sc. Branislava Baranović (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Dr. sc. Darleen Opfer (RAND Education) Prof. dr. sc. Pavel Zgaga (Sveučilište u Ljubljani) Thomas Farnell (Institut za razvoj obrazovanja) Doc. dr. sc. Karin Doolan (Odjel za sociologiju, Sveučilište u Zadru) Dr. sc. Ivana Jugović (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Dr. sc. Saša Puzić (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Olgica Klepač (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) Iva Košutić (Institut za društvena istraživanja u Zagrebu) • Travanj 2013. Prezentacija projekta (MS PowerPoint; 2 MB) • Travanj 2013. Info o prezentacijama HRZZ Ukupno su održane tri javne prezentacije projekta HRZZ Socijalni identiteti, pristup visokom obrazovanju i odabir studija. Prva prezentacija projekta održana je 20. veljače 2013., s početkom u 12 sati, u Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu u organizaciji Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Druga prezentacija projekta održana je 20. veljače 2013., s početkom u 17 sati, u prostoru Društva sveučilišnih nastavnika i drugih znanstvenika u Zagrebu u organizaciji Hrvatskog sociološkog društva. Treća prezentacija projekta bila je 3. travnja 2013., s početkom u 12 sati, na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci u organizaciji udruge za razvoj visokoga školstva Universitas. |
|||||||||||||||||||||||
Mišljenja, nalazi i zaključci ili preporuke navedene u ovom materijalu označavaju mišljenje autora i ne reflektiraju nužno stajališta Hrvatske zaklade za znanost. INSTITUT ZA DRUŠTVENA ISTRAŽIVANJA U ZAGREBU Amruševa 11/II, 10000 Zagreb, Hrvatska |
||||||||||||||||||||||||