Iris Marušić

dr. sc.

Iris Marušić

Viša znanstvena suradnica

female-silhouette

Naziv radnog mjesta:

viša znanstvena suradnica

Područje rada:

psihologija obrazovanja, psihologija ličnosti

Kontakt:

Amruševa 8
10000 Zagreb
tel: +385 1 4883552
fax: +385 1 4828910
iris@idi.hr

Kvalifikacije, znanstveno napredovanje i obrazovanje

1999. Doktorirala s temom iz područja opće psihologije, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
1995. Magistrirala s temom izu područja opće psihologije, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
1989. Diplomirala psihologiju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu

Istraživački projekti

2017. – 2020. Hand in Hand: Social and Emotional Skills for Tolerant and Non-discriminative Societies (A Whole School Approach)
2005. Evaluacija programa UNICEF – Hrvatska Za sigurno i poticajno okruženje u školama (voditeljica), projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
2005. – 2006. voditeljica projekta Škola otvorena roditeljima, financiranog od strane Zaklade za civilno društvo
2006. – 2013. Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva, projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
2006. – 2013. Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj, projekt Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
2008. – 2011. suradnica na međunarodnom projektu International Teacher Leadership, voditeljica projekta za Hrvatsku  (u suradnji s Faculty of Education, University of Cambridge, voditelj projekta dr. sc. David Frost)
2007. – 2009. suradnica na međunarodnom projektu Adolescent Personality Profiles of Cultures (dijelom financiranog od strane National Institutes of Health, voditelji dr. sc. R.R. McCrae i dr. sc. F. De Fruyt)
2006. – 2007. suradnica na projektu Key competences Learning to learn and Entrepreneurship in Croatian Elementary Education, projekt Centra za istraživanje i  razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
2005. – 2007. suradnica na međunarodnom projektu Personality Profiles of Cultures (dijelom financiranog od strane National Institutes of Health, voditelj dr. sc. R.R. McCrae)
2005. – 2006. Tempus projekt „Platform for Career Advice Centres in Croatia (CAREER)“,  projekt Centra za istraživanje i  razvoj obrazovanja, Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu – projektni partneri u suradnji s Institutom za razvoj obrazovanja
2002. – 2005. Evaluacija nastavnih programa i razvoj modela kurikuluma za obavezno obrazovanje, projekt Centra za istraživanje i  razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu
1999. – 2002. Evaluacija petfaktorskog modela ličnosti, voditeljica poticajnog projekta za mlade znanstvenike, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu
1996. – 2001. Kibernetičko modeliranje ličnosti, projekt Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
1991. – 1996. Kibernetički model ličnosti, projekt Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu

Odabrana bibliografija

Marušić, I., Bratko, D., & Eterović, H. (1996). A contribution to the cross-cultural    replicability of the five-factor personality model. Review of Psychology, 3, 1-  2, 23-35.
Bratko, D. & Marušić, I. (1997). Family study of Big Five personality dimensions. Personality and Individual Differences,  23, 365-369.
Marušić, I., & Bratko, D. (1998). Relations of masculinity and femininity with personality dimensions of the five-factor model. Sex Roles, 38, 172, 29-44.
McCrae, R.R., Costa, P.T., De Lima, M.P., Simoes, A., Ostendorf, F., Angleitner, A., Marušić, I., Bratko, D., Caprara, G.V., Barbaranelli, C., Chae, J.H., & Piedmont, R.L. (1999). Age differences in personality across the adult life   span: Paralells in five cultures. Developmental Psychology, 35, 466-477.
McCrae, R.R., Terraciano, A, Bratko D., Marušić I. et al. (2005). Universal Features of Personality Traits From the Observer’s Perspective: Data From 50 Cultures. Journal of Personality and Social Psychology,  88, 3,  547-561.
Terraciano, A., Bratko, D., Marušić I. et al.  (2005). National Character does not reflect mean personality trait levels in 49 cultures. Science, 310, 96-100.
Marušić I. (2006). Motivacija I školski predmeti: spolne razlike u kontekstu teorije vrijednosti   i očekivanja. U Baranović B. (ur.). Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive. Zagreb: Institut za društvena istraživanja.
Marušić I., Kamenov Ž., & Jelić, M. (2006). Personality and attachment to romantic partners. Review of Psychology, 13, 1, 9-18.
Marušić, I. (2007). Teacher support and students’ perception of school subjects. U: Čubela – Adorić, V. (Ed.) Book of  Selected Proceedings: 15th Psychology Days in Zadar, 25-27 May 2006. Zadar: University of Zadar.
Marušić I. & Pavin Ivanec T. (2008). Praćenje vršnjačkog nasilja u školama: spolne razlike u učestalosti i vrstama nasilnog ponašanja. Ljetopis socijalnog rada, 15, 1, 5-19.
Marušić, I., Pavin Ivanec, T. & Vizek Vidović V. (2010).   Neki prediktori motivacije za učenje kod budućih učitelja/učiteljica. Psihologijske teme,  19, 1, 31-44.
Marušić, I., Pavin Ivanec, T. & Doolan, K. (2011). Mentorstvo u Hrvatskoj: različite perspektive. U: Vizek Vidović V. (Ur.). Učitelji i njihovi mentori. (pp. 153-193). Zagreb: Institut za društvena istraživanja.
Marušić I., Kamenov Ž., & Jelić, M. (2011). Personality and attachment to friends. Društvena istraživanja, 20, 4,  1119-1137.
Marušić, I., Jugović, I. & Pavin Ivanec, T. (2011). Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije. Psihologijske teme, 20, 2, 299-318.
Jugović, I., Marušić, I. & Baranović, B. (2012).  Uloga rodnih stereotipa i motivacije u objašnjenju matematičkog uspjeha i straha od matematike. Suvremena psihologija, 15, 65-79.
Jugović, I., Marušić, I., Pavin Ivanec, T., & Vizek Vidović V. (2012).  Motivation and personality of  preservice teachers in Croatia. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, special issue, 40, 271-287.
Chan, W., McCrae, R.R., De Fruyt, F., Jussim, L., Löckenhoff, C. E.,… Bratko, D., Marušić, I.  et al. (2012). Stereotypes of age differences in personality traits: universal and accurate?  Journal of Personality and Social Psychology, 103, 1050-1066.
Löckenhoff, C. E., Chan, W., McCrae, R.R., De Fruyt, F., .,… Bratko, D., Marušić, I.  et al. (2014). Gender stereotypes of personality: Universal and accurate?  Journal of Cross-Cultural Psychology,  1-20.
Marušić, I., Jugović, I. & Lončarić, D. (2016). Approaches to learning of first-year and fifth-year student teachers: Are there any differences? European journal of teacher education. Advance online publication. doi: http://dx.doi.org/10.1080/02619768.2016.1251898
Matić, J. & Marušić, I. (2016). Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha. Napredak, 157, 3, 283-299.
Marušić, I. & Matić, J. (2017). The role of personality, self-concept and defensive motivation in predicting maths anxiety. U: Kathleen A. Moore, Petra Buchwald (Eds.). Stress and anxiety: coping and resilience (str. 95-103). Berlin : Logos Berlin.