“Atheist Bus Campaign in Croatia; one day stand“ [Ateistička autobusna kampanja u Hrvatskoj; „one day stand“] naziv je poglavlja čije su autorice dr. sc. Dinka Marinović Jerolimov i Nikolina Hazdovac Bajić, a koje je objavljeno u zborniku “The Atheist Bus Campaign: global manifestations and responses“ uglednog svjetskog izdavača Brill.

U ovome se zborniku nalaze po prvi puta sistematično i temeljito istraženi i analizirani odjeci koje je Ateistička autobusna kampanja započeta u Velikoj Britaniji imala u drugim uključenim zemljama (Australija, Brazil, Sjedinjene Američke Države, Kanada, Rusija, Finska, Njemačka, Irska, Italija, Nizozemska, Novi Zeland, Švedska i Španjolska). Ateističku autobusnu kampanju u Hrvatskoj inicirala je gđa. Bojana Genov, koordinatorica Ženske mreže u Hrvatskoj. Oglas „Bez Boga, bez gospodara“ bio je stavljen na tramvaj br. 14 u Zagrebu, glavnom gradu Hrvatske, 5. ožujka 2009. godine. Nakon samo jednog dana oglas je bio uklonjen, ali društvena reakcija na ovu prilično kratku kampanju trajala je nekoliko mjeseci. Autorice opisuju povijesni, politički i društveni kontekst važan za razumijevanje i kontekstualiziranje kampanje u Hrvatskoj te analiziraju zakonske i društvene odgovore na kampanju. U zaključku sumiraju odjeke kampanje u Hrvatskoj.

Poglavlje možete pročitati na poveznicama: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/527/ i http://booksandjournals.brillonline.com/content/books/9789004328532.